Deszczowy chłopiec - historia Jędrka - chłopca chorego na autyzm

Temat: Prośba do osób z Lublina, ale nie tylko


Wg rozklady.com.pl jest PKS

o Lublin 21:55     p. Kraków 4:50         PUŁAWY - ZAKOPANE przez LUBLIN, MIELEC

a z Kraka to już jakoś dojedziesz...


Dzięki wielkie !!! Tak chyba zrobię, tym bardziej, że planowałem jeszcze w  
piątek wypad do Zakopca :) tylko ciekawe, ile takie 9 godzin jazdy PKS -  
em kosztuje


Źródło: topranking.pl/1568/prosba,do,osob,z,lublina,ale,nie,tylko.php


Temat: Kolej wprowadza poprawki


PKS Kraków stosuje dziwna strategie nieumieszczania w internetowym
rozkladzie prywaciarzy, mimo ze tez korzystaja z dworca :-)


Jeden z powodow, by dworce nie nalezaly do firm przewozowych. Lub
przynajmniej rozklady jazdy nie byly robione pod jedna firme.


Rozklad PKS Connex Sanok tez nietrudno znalezc - wpisujesz w google PKS
Kraków Sanok i juz masz :-)
nawet z mapka
http://www.pksconnexsanok.pl/rozklady/sk_dal.html


tak, ale tak znowu nie ma _wszystkich_ autobusow Krakow-Sanok. Rok temu sie
przejechalem na tym ich rozkladzie. Pomijajac juz taka drugorzedna sprawe,
ze nie potrafia zgrac sobie przyjazdow dalekobieznych w Sanoku z odjazdami
autobusow lokalnych...


na azjatyckiej Lubelszczyznie tez nie ma problemu z zarezerwowaniem
biletu w busie przez telefon.


widac dobre wzorce z Azji dotarly tu najwczesniej.

Nie wiem tylko, czy to faktycznie tak dziala - np. mamy busa Lublin-Krakow
(notabene co ~2h, por. 2 pociagi PKP), ktory (przykladowo) jedzie przez
Pulawy - i chcialbym w Pulawach wsiasc w niego do Krakowa. Jak taki bilet
mam zarezerwowac/kupic? Czy jak ktos przyjdzie na dworzec (auto)busowy, to
ktos mu sprzeda taki bilet na dzis, na jutro?


Źródło: topranking.pl/1568/kolej,wprowadza,poprawki.php


Temat: Podroz Koleja Waskotorowa do Naleczowa
Witam!


ar@poczta.onet.pl (Aron1) wrote in message <news:000401c1297a$d8da0400$65454cd5@HubertUrbaski...
From: Krzysztof Garski <ch@data.pl
| 1/ Cisy przyjeżdzają do Puław o 10:54. W telefonicznej informacji PKS
 Puławy
| powiedziano mi, że jedyny PKS do Karczmisk jedzie o 11:00.
JEDYNY???
Jeżdżą co godzinę od 6 rano do 21 ( a w szczycie nawet co pół godziny!)
I pomyśleć że bywa większa dezinformacja jak na PKP!
Aron


Bo na dworcach PKS nie ma rozkładów jazdy, tylko SPISY AUTOBUSÓW.
Tnz. obok np. "Kozia Wólka" są podane tylko te, które jadą do Koziej
Wólki i ani metra dalej. Zawsze mnie to wkurzało, bo żeby dokądś
dojechać, musiałem przeczytać CAŁY ten """rozkład jazdy""", a na
nieznanym terenie jeszcze go konfrontować z mapą.
Pozdrawiam


Źródło: topranking.pl/1571/podroz,koleja,waskotorowa,do,naleczowa.php


Temat: Podroz Koleja Waskotorowa do Naleczowa


Bo na dworcach PKS nie ma rozkładów jazdy, tylko SPISY AUTOBUSÓW.
Tnz. obok np. "Kozia Wólka" są podane tylko te, które jadą do Koziej
Wólki i ani metra dalej. Zawsze mnie to wkurzało, bo żeby dokądś
dojechać, musiałem przeczytać CAŁY ten """rozkład jazdy""", a na
nieznanym terenie jeszcze go konfrontować z mapą.


To jest faktycznie debilizm totalny - w tym przypadku podpowiem że jadąc z
Puław do Karczmisk trzeba szukać na rozkładzie Opola Lubelskiego
Co ciekawe busiarze mają na rozkładach wypisane tak że każdy bez problemu
znajdzie woje miasto ale i tak każdy się pyta - pan do Karczmisk?

Pozdrawiam
Aron


Źródło: topranking.pl/1571/podroz,koleja,waskotorowa,do,naleczowa.php


Temat: rozkład jazdy PKS Radom rok 1938
rozkład jazdy PKS Radom rok 1938
taka ciekawostka

PKS Radom 1938

Brzeziny 6.30
Iłża p. Skaryszew 10.30 17.30
Kozienice p.Pionki 9.40 14.30 19.00
Lipsko p. Zwoleń 20.10
Lublin p. Puławy 6.40 15.00
Łódź p. Przysucha 6.30
Opatów p. Iłża Sienno Ostrowiec 7.20 17.30
Ostrowiec p. Iłża Sienno 13.30
Potworów 9.40 18.40
Przytyk 6.20 14.00
Przysucha p. Wolanów 19.00
Puławy p. Zwoleń 6.15 14.00
Solec p. Lipsko 9.35 17.10
Tomaszów p. Odrzywół Drzewica Opoczno 7.00 16.00
Ujazd 6.30
Wierzbnik p. Iłża 7.20 14.10 18.40

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,475,49500558,49500558,rozklad_jazdy_PKS_Radom_rok_1938.html


Temat: Nowy rozkład jazdy PKS sp. z o.o. Puławy
Nowy rozkład jazdy PKS sp. z o.o. Puławy
Nowy rozkład jazdy PKS sp. z o.o. Puławy (kliknij)

Kontakt: prezes @ pkspulawy.pl


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,19644,85001809,85001809,Nowy_rozklad_jazdy_PKS_sp_z_o_o_Pulawy.html


Temat: komunikacja pulawy-deblin-pulawy
komunikacja pulawy-deblin-pulawy
Czy poza PKS Pulawy oraz busami Stanbus istnieje jakas prywatna komunikacja
samochodowa na trasie Pulawy-Deblin-Pulawy? Rozklady jazdy w Internecie mile
widziane. :)
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,315,97792032,97792032,komunikacja_pulawy_deblin_pulawy.html


Temat: - co slychac u konkurencji - protest PKS w Lublinie
Cos dla Arona z dzisiejszej "Gazety w Lublinie"
A przy okazji kwestia kosztow zewnetrznych transportu.

Protest PKS

Około tysiąca pracowników PKS z całej Lubelszczyzny protestowało w piątek pod
lubelskim Urzędem Marszałkowskim

Związkowcy z NSZZ "Solidarność" przyjechali 25 autokarami m.in z Puław,
Zamościa, Tomaszowa Lubelskiego. Zanim zablokowali Urząd Marszałkowski przy ul.
Spokojnej - prawie dwie godziny jeździli po ulicach Lublina.

Doprowadzą do bankructwa

Województwo Lubelskie jako pierwsze w kraju wprowadziło opłaty za korzystanie z
przystanków. Po to - jak twierdzi Urząd Marszałkowski - by za pobierane
pieniądze budować nowe i remontować istniejące przystanki. Przewoźnicy mają
płacić 17 groszy za jednorazowe zatrzymanie się na przystanku poza miastem lub
gminą, a 14 groszy w mieście lub w gminie.

- Zarząd Województwa Lubelskiego podjął uchwałę, łamiąc i naginając prawo -
mówił pod Urzędem Marszałkowskim szef komitetu protestacyjnego Marek
Walewander. - Wprowadzone opłaty zagrażają funkcjonowaniu naszych firm.
Kosztować będą każde z przedsiębiorstw komunikacyjnych w regionie od 300 do 500
tys. zł złotych rocznie. W sumie wszystkie PKS-y w województwie kosztować to
będzie ok. 3 mln złotych.
Zdaniem Walewandera - takie obciążenie może oznaczać w przyszłości upadek
państwowych firm przewoźniczych.

Zgodne z prawem

Z przedstawicielami protestujących spotkali się przedstawiciele Urzędu
Marszałkowskiego. Wicedyrektor wydziału infrastruktury technicznej i transportu
Aldon Dzięcioł tłumaczył, że opłaty są zgodne z prawem: - Takie same
wprowadziła m.in Warszawa - mówił dziennikarzom na konferencji prasowej. - PKS-
y nie powinny czuć się wykorzystywane. W tym roku zmniejszyliśmy opłaty za
koordynację rozkładu jazdy. Sam PKS Lublin dostaje miesięcznie 83 tys. złotych
dotacji od Urzędu Marszałkowskiego za bilety ulgowe. Natomiast opłaty
przystankowej będzie musiał uiścić jedynie 5,7 tys. złotych.

Tymczasem pracownicy PKS twierdzą, że skarb państwa zalega przewoźnikom ze
zwrotem pieniędzy za ulgowe bilety (np. dla studentów) i także z tego powodu
sytuacja firm przewozowych jest bardzo trudna.

W województwie lubelskim pasażerów wozi 112 przewoźników. 95 prywatnych już
płaci za korzystanie z przystanków autobusowych na drogach zarządzanych przez
Urząd Marszałkowski. Piętnastu - w tym wszystkie PKS-y nie płaci.
Pracownicy PKS przyjechali pod Urząd Marszałkowski z syrenami, plastikowymi
butelkami i transparentami np. "Dobijemy PKS-y. Poprawimy stan swojej kiesy". I
choć tak dużej manifestacji dawno nie było na ul. Spokojnej, wszystko
przebiegało bardzo spokojnie. Po rozmowach z przedstawicielami samorządu
protestujący rozeszli się. Kolejne rozmowy mają odbyć się w środę. Związkowcy
zapowiedzieli, że jeśli opłaty nie zostaną zniesione, to mogą zaostrzyć swój
protest.

Dariusz Kotlarz
08-06-2001 19:40


Źródło: topranking.pl/1567/co,slychac,u,konkurencji,protest,pks,w,lublinie.php


Temat: - co slychac u konkurencji - protest PKS w Lublinie


----- Original Message -----
From: <mkulin@hotmail.com
To: <pl-misc-ko@newsgate.pl
Sent: Monday, June 11, 2001 4:40 PM
Subject: [pr] - co slychac u konkurencji - protest PKS w Lublinie

Wprowadzone opłaty zagrażają funkcjonowaniu naszych firm.
Kosztować będą każde z przedsiębiorstw komunikacyjnych w regionie od 300
do 500
tys. zł złotych rocznie. W sumie wszystkie PKS-y w województwie kosztować
to
będzie ok. 3 mln złotych.
Zdaniem Walewandera - takie obciążenie może oznaczać w przyszłości upadek
państwowych firm przewoźniczych.


Tym bardziej że chyba w żadnym innym regionie nie jest tak rozwinięta
komunikacja prywatna wożąca szybciej i za 50-70% ceny biletu PKS ( PKP)


Tymczasem pracownicy PKS twierdzą, że skarb państwa zalega przewoźnikom ze
zwrotem pieniędzy za ulgowe bilety (np. dla studentów) i także z tego
powodu
sytuacja firm przewozowych jest bardzo trudna.


Ale głównie z powodu konkurencji busowej, Te kilka tysięcy miesięcznie to
kropla w morzu.
Widać to na dworcach lubelskich - np. autobusy czy pociągi które kilka lat
wcześniej miały frekwencję powyżej 100% teraz jeżdżą prawie puste. Busy są
szybsze i tańsze - np. bilet Lublin - Zamość u busiarzy kosztuje 9,50 zł,w
PKSie 12 zł ( za zwykły) a za pospieszny jeszcze więcej. Aha - zwykły PKS
pokonuje 86 km w 2 h 20 min, pospieszny PKS w 2 h 00 min a bus w 1 h 20 min.
Już nie wspomnę o takich drobiazgach jak minimalne koszty busów w porównaniu
do PKS czy PKP - tym bardziej jak jeżdżą na gazie czy opale.


W województwie lubelskim pasażerów wozi 112 przewoźników. 95 prywatnych
już
płaci za korzystanie z przystanków autobusowych na drogach zarządzanych
przez
Urząd Marszałkowski. Piętnastu - w tym wszystkie PKS-y nie płaci.
Pracownicy PKS przyjechali pod Urząd Marszałkowski z syrenami,
plastikowymi
butelkami i transparentami np. "Dobijemy PKS-y. Poprawimy stan swojej


kiesy".

Wygląda na to że faktycznie te opłaty przystankowe to kolejny as w rękawie
busiarzy. Np. na odcinku Lublin - Zamość busiarze mają tylko 2 przystanki -
Lublin i Zamość bo w międzyczasie nigdzie się nie zatrzymują bo w 90%
przypadków mają komplet. A taki PKS po drodze ma tych przystanków ze 30. I
bus płaci 2 x 15 gr = 30 gr a PKS 30 x 15 gr = 4,50 zł
Zresztą niektóre rozkłady jazdy PKS są ułożone debilnie :
Nie rozumiem na przykład po jaką cholerę pospieszne autobusy Lublin - Zamość
wjeżdżają do centrum Krasnegostawu. Jest to strata ok. 30 minut. Busy lecą
obwodnicą bo Zamość ma swoje busy a Krasnystaw swoje i zawarli porozumienie
że nie będą wchodzić sobie w drogę. Jaki interes ma podróżny jadący z
Lublina do Zamościa z wjeżdżania do centrum Krasnegostawu???


I
choć tak dużej manifestacji dawno nie było na ul. Spokojnej, wszystko
przebiegało bardzo spokojnie. Po rozmowach z przedstawicielami samorządu
protestujący rozeszli się. Kolejne rozmowy mają odbyć się w środę.
Związkowcy
zapowiedzieli, że jeśli opłaty nie zostaną zniesione, to mogą zaostrzyć
swój
protest.


Mam nadzieję że nie ogłoszą strajku generalnego bo wtedy wszystkich klientów
przejmą busy i będzie po PKSach.
Trudno podskakiwać gdy busiarze tylko czekają na strajk PKSu bo oznacza to
kolosalne zyski dla nich.
Może być tak że ludzie po przejechaniu się busem nie będą chcieli więcej
wsiadać do PKSu

Mam jeszcze nadzieję że nie będą kazać płacić PKP za korzystanie z
przystanków bo PKP wtedy zostawi sobie same ICki i będzie płacić tylko za
Lublin i Puławy Miasto

Pozdrawiam
Aron


Źródło: topranking.pl/1567/co,slychac,u,konkurencji,protest,pks,w,lublinie.php


Temat: Ukrainizacja komunikacji publicznej czyli dlaczego busy są złe
PioTTr


| Natomiast busy występują
| obficie w takich wiodących technologicznie i organizacyjnie krajach jak
| Białoruś, Ukraina, Rosja, Kazachstan, itp.

Dodam do tej listy jeszcze Indie, Pakistan, kraje arabskie, Mongolie,
Indonezje oraz kraje afrykanskie.


Problem w tym  ze te busy produkowane są W EUROPIE!!! Np. Mercedes, Ford,
Peugeot, VW, Renault, Iveco że wymienię marki najczęściej używane przez
busiarzy. Istnieje nawet hasło reklamowe busiarzy : " Jedziemy Mercedesem a
nie pekaesem!"
Tak że gdyby w .pl tabor przewoźników prywatnych składał się z busów marki
Toyota, Nissan, Honda, Hyundai czy np. Tata to zgodziłbym się że jest to
azjatycka forma transportu.


Ja rowniez.
Rozkwit "busiarstwa" jest odpowiedzia rynku na popyt na uslugi, ktory nie
jest zaspokojony przez powolane do tego statutowo podmioty, to jest PKS
oraz
PKP.


No to jeżeli PKS i PKP nie mogą zaspokoić czyichś potrzeb to znaczy że
państwo powinno popierać ( a przynajmniej nie zwalczać) tych którzy je
zaspokajają. A niektórzy chcieliby że jeżeli ktoś ma potrzeby komunikacyjne
inne niż rozkład PKP/PKS to państwo powinno temu komuś te potrzeby wybić z
głowy bo przecież to PKP i PKS są słuszne


Tam, gdzie nie ma odpowiedniej oferty zapewnianej przez panstwo, ktoremu my
wszyscy, czy nam sie podoba, czy nie placimy podatki, pojawia sie oferta
prywatna. Dopoki nie bylo gospodarki rynkowej, nie mogla sie pojawic, stad
taki rozkwit busiarstwa po roku 1990.


Problem w tym że nie tylko busiarstwa. Powstały też np. prywatne sklepy i
gabinety lekarskie. Je będzie jeszcze trudniej wyplenić niż busy :-)


Jednakze nie odpowiada mi przede wszystkim to, ze oferta ta nie jest
uzupelnieniem istniejacego ukladu transportowego, a stanowi dla niego
falszywie pojmowana konkurencje, oraz stan techniczny taboru.


Problem w tym że stan techniczny taboru busiarzy jest bardzo często lepszy
niż np. taboru PKS. Poza tym nie rozumiem jak to powinna być uzupełnieniem.
Jeżeli na trasie Lublin - Puławy dziennie odjeżdża 9 pociągów osobowych i 40
autobusów PKS, to powinno się zabronić wstępu tam busom nawet jeżeli te
pociągi i autobusy byłyby napchane do granic możliwości? Bo obecnie jeździ
tam dodatkowo 90 busów prywatnych i 20 busów PKS Puławy dziennie. Czyli co?
Zlikwidować busy żeby jeździły tylko PKS i PKP? A gdzie się pomieszczą
pasażerowie busów. poza tym nikt nie bierze pod uwagę że na pewnych trasach
busy przez ostatnie kilka lat wygenerowały dodatkowy popyt.


Tworzenie lancucha komunikacyjnego jest oplacalne dla kazdego podmiotu
bioracego udzial w tym lancuchu, poniewaz przy mozliwosci skomunikowania
zarabia kazdy z przewoznikow, z ktorych skorzysta pasazer na swej drodze z
punktu a do punktu b, o ile nie jest to na tyle popularna relacja, ze jest
polaczenie bezposrednie.


No dobra. Przekonaj mieszkańców Bełżyc że lepiej będzie dla nich żeby
jeździli do Lublina busem do Motycza, potem pociągiem z Motycza do Lublina i
potem autobusem miejskim z dworca PKP w Lublinie do centrum niż bezpośrednio
busem z Bełżyc do centrum Lublina. Życzę powodzenia. Pewnie w Unii
Europejskiej mieszkańcy Bełżyc zgodziliby się dla dobra kolei jeżdzić do
Lublina z 2 przesiadkami niż bezpośrednio.


Nie wiem, jak na Zachodzie udaje sie skomunikowac komunikacje prywatna z
komunikacja publiczna, ale udaje sie. Udaje sie rowniez skomunikaowac
autobusy z koleja, bo tam wiadomo, ze autobus nabija pasazerow kolei,
dowozac ich do dworca, a kolej nabija pasazerow autobusowi, dowozac ich na
p
rzystanek. I jakos wszystkim sie oplaca i wszyscy czerpia z tego ukladu
korzysci. Tylko u nas sie tak nie da.


Bo dogadać się ze skansenem komuny jak PKP czy PKS jest bardzo trudno


To powinno byc oczywiste. Tak samo jak to, ze rozklad jazdy pociagow
powinien powstawac w dziale marketingu, bo to rozklad decyduje o
atrakcyjnosci oferty.


Oczywiście

pozdrówka
aron


Źródło: topranking.pl/1567/ukrainizacja,komunikacji,publicznej,czyli.php




Szablon by Sliffka (© Deszczowy chłopiec - historia Jędrka - chłopca chorego na autyzm)