Deszczowy chłopiec - historia Jędrka - chłopca chorego na autyzm

Temat: Komunikacja publiczna kontra prywatna na Lubelszczyźnie
Jakbyś nie wiedział, to nie busiarze sami ustalają sobie rozkład jazdy. Zgodę na kursy wydają urzędnicy.
Wiadomo że busów jest za mało, ale to dlatego że urzędnicy nie pozwalają na więcej kursów busów, żeby "ratować" PKS i PKP.
Tyle że PKS i tak bankrutuje i likwiduje kursy, PKP wozi powietrze, a ludzie się nie mieszczą w busach. Takie są efekty.
Musisz napisać wniosek do Urzędu Marszałkowskiego i odpowiednich starostw żeby wydali więcej zezwoleń na kursy busów. Procedura taka trwa kilka miesięcy tak że być może za pół roku będzie więcej kursów. Być może, bo urzędnicy mogą odmówić zgody ze względu na "ochronę" PKP. Tyle że PKP do Poniatowej nie jeździ, ale skąd urzędnik ma to wiedzieć.

Co do PKP to ostatnio byłem świadkiem jak w piątek w pociągu Lublin - Zamość była frekwencja 2 osoby na przedział. A to był piątek przypominam. W sobotę rano pociągiem do Warszawy pojechało jakieś 70-80 osób (w tym zapewne część to kolejarze i ich rodziny którzy mają ulgę 99%).

Źródło: lubforum.pl/index.php?showtopic=973



Temat: Operacja Skierki - mała rekonwalescentka
" />Blue, wejdź na stronę www.pkp.pl tam masz rozkład jazdy pociągów, możesz sobie sprawdzić do Lublina i z Lublina, o której chcesz godzinie. Do lublina pociągi odjeżdżaja z Dworca Wschodniego i tam też chyba masz najbliżej.
Źródło: forum.miau.pl/viewtopic.php?t=8479


Temat: "Trolejbusy nie będą już jeździły stadami" [KL]
Lepiej późno niż wcale...

Przy okazji, będąc w Berlinie, zaobserwowałem ciekawą rzecz na stacjach tamtejszego S-Bahnu. Na jednym rozkładzie jazdy napisane są godziny odjazdów z danej stacji, a obok numer i kierunek S-Bahna. Początkowo mnie to troszeczkę dezorientowało, jednak szybko przestawiłem się na to rozwiązanie i uważam, że jest sensowne. Osoba, której obojętne jest jakim numerem linii ma jechać ma napisane od razu o której odjeżdża następny pociąg, zamiast błądzić oczami po rozkłądach wszystkich linii. Może warto to wprowadzić u nas w Lublinie na głównych przystankach w mieście (Ogród Saski, KUL itp.)?
Źródło: ltek.cba.pl/viewtopic.php?t=1021


Temat: Wrześniowe zmiany w MPK 2007
Witam serdecznie
Zbliżamy się już do połowy sierpnia, niedługo już wrzesień.
MPK z pomocą mieszkańców opracowuje właśnie nowy jesienny rozkład jazdy. W tym poście każdy będzie przedstawiał swoje propozycje zmian tras, rozkładów, etc.

Oto moje propozycje (wysłałem je drogą e-mailową do MPK) :

1) Połączenie linii 3 i 55 w jedną, trasa:
Dąbrowica-Nałęczowska-Kraśnicka-Racławickie-Lipowa-Fabryczna-Krańcowa-Witosa-OS.JAGIELLOŃSKIE

2) Linia nr 8 - zmiana przystanku końcowego z Okopowej na Hempla.

3) Polączenie 4 i 51 w jedną linię: GŁUSKA - Wyzwolenia - Długa - Kunickiego - 1 Maja - Lipowa - Racławickie - Popieluszki - POLIGONOWA

4) Linia 54 do likwidacji

5) Linia 45 modyfikacja trasy... od JPII pojedzie przez Filaretów, Zana, B.M.Cassino i dalej do os.Świt

6) Przesunięcie godziny odjazdu linii nr 28 z przystanku Gazowa w kierunku os.Świt z 06;36 na 06;43 celem spokojnego dotarcia pasażerów z porannego pociągu Lublin/Wrocław/Zakopane na przystanek autobusowy.

Pozdrawiam
Źródło: ltek.cba.pl/viewtopic.php?t=960


Temat: Ex Pogórze zmieni trasę?
Zastanawia mnie jedna rzecz. Czy tablice boczne Ex Pogórze, według których pociąg ten jeździ przez Kędzierzyn-Koźle, Katowice, Zawiercie (a na których te miasta są... zalepione plastrem). To tylko przykład bałaganu jaki panuje w spółce, czy też może zapowiedź zmiany trasy tego pociągu?

I taka drobna garść uwag na temat rozkładu i czasu jazdy pociągu: Przyjazd do Opola przed czasem, wyjazd punktualnie (mijanka na styk ułożona z przyjeżdżającym z Lublina Bolkiem - na szczęście ten ma takie luzy że przyjechał na 5 minut przed czasem). Przyjazd do Częstochowy (gdzie wysiadło kilkanaście osób, wsiadły 3-4) także kilka minut przed czasem, podobnie do Radomska - tu ponad 5 minut za wcześnie (wysiadły 2 osoby, wsiadła jedna). Do Piotrkowa przyjazd o czasie (widocznie mechanik EP09-042 dał sobie spokój z jazdą z maksymalną dozwoloną prędkością ). Co ciekawe wymiana pazażerów minimalna - wsiadła i wysiadła jedna osoba. A dalej bardzo ciekawie... Przyjazd do Koluszek o 20.18 - i chwilowy postój podczas którego dyspozytor przepuścił jadący z Łodzi do Warszawy pociąg pospieszny . Skończyło się to tym że Ex Pogórze jadąc za wspomnianym pośpiechem miało "nieformalne" postoje zarówno przed Skierniewicami jak i Żyrardowem - a mimo to pociąg przyjechał do stacji Warszawa Zachodnia o czasie, co pokazuje że na samym odcinku Koluszki-Zachodnia jest z 10 minut bezsensownej rezerwy czasowej...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7056


Temat: P62500 "Bystrzyca" Wrocław-Lublin
1) Ostatni raz jechałem tym pociągiem w lipcu - wtedy w sumie składał się chyba z 6 wagonów.
2) Frekwencja jest dosyć spora. W relacji Wrocław - Lublin pasażerowie już czekają na peronie na przyjazd pociągu, więc przy drzwiach bywa tłoczno. W odwrotnym kierunku jest lepiej, gdyż skład jest podstawiany wcześniej.
3) W relacji Wrocław - Lublin wagony są podstawiane jakieś 20 - 30 min. przed odjazdem (w przypadku odjazdu z Lublina - ok. 50 min.).

Zaznaczam, że wartości podaję orientacyjne i dotyczą one starego rozkładu jazdy.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7031


Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
Nie wiem, czy zwróciliście Państwo uwagę na dwie istotne rzeczy w nowym rozkładzie jazdy
Przede wszystkim będą dwa pośpiechy Wrocław-Lublin, nocna "Bystrzyca" i dzienny "Bolko" - obydwa przez Opole, Lubliniec i Częstochowę Stradom, z czego bardzo się cieszę.

Lecz martwi mnie jedna rzecz, popatrzcie moi mili na czas przejazdu tychże pociągów:

Bolko: 8;28 h
Bystrzyca 7;50 h

Pytanie brzmi: Skąd tak duże rozbieżności czasowe?

PS: Obecnie Bolko pokonuje tę trasę w 7, 52 h. Nie wiem naprawdę, dlaczego wraz z nowym rozkładem jazdy, ten czas wydłuża się o 36 minut Ktoś potrafiłby to zjawisko wytłumaczyć
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5680


Temat: Który ze zlikwidowanych pociągów chciałbyś przywrócić

No bo był bardzo drogi za to wcale nie był szybki - w najlepszym rozkładzie jechał AFAIK 2 h Lbn-WwaC a ile by jechał teraz - lepiej nie mówić . Też bym chciał, żeby wrócił, ale uważam, że frekwencji by nie miał lepszej bez jakiejś specceny. IMHO to co byłoby najlepsze dla Lbn to jakiś TLK do Wwa jadący mniej więcej tak dawny Czart tzn. wyjazd z Lbn ok. 6 przyjazd ok 22:30-23:00 zapewniający w WwaW przesiadki na Ex/IC/EC w różnych kierunkach (w ramach jednej spółeczki więc bez łamania taryfy). Ten TLK mógłby też zrobić kurs Wwa-Lbn-Wwa w takich godzinach jak niegdyś Lubuszanin co umożliwiłoby dowiezienie do Lbn pasażerów z porannych Ex/IC przybywających do Wwa i dowiezienie ich na Ex/IC popołudniowe.

Fakt jest że pociąg był drogi ale nie do końca też jest tak jak mówisz bo jadąc kiedyś Bystrzycą z Wrocławia do Lublina sporo pasażerów przemieszczało się z Poznania do Wrocławia i w drugą stronę. Co do tworzeniu nowego TLK w rel. Warszawa-Lublin-Warszawa nie ma sensu ponieważ liczba pasażerów i tak nie wzrośnie ale można pomyśleć o zmianie godzin kursowania pociągu TLK''Gałczyński'' który by startował z Lublina o 6 z minutami a w Warszawie by był około godz. 8:30 a w drodze powrotnej z Szczecina w Warszawie był by o godz. 19-20. Dopóki na trasie Lublin-Warszawa nie nastąpi modernizacja nie ma sensu dawać na tą linie pociągów Ex czy IC bo nie powoduje to o wiele szybszej jazdy. Tak więc Lublin musi czekać do roku 2012 kiedy ruszy modernizacja linii Lublin-Warszawa.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=4454


Temat: Przystanek Woodstock 2009
Pierwszy dodatkowy pociąg relacji Katowice - Kostrzyn dotarł zgodnie z rozkładem jazdy o 18:38 do Kostrzyna. Dzisiaj jeszcze dojadą Lublin i Kraków Główny Osobowy.

Część dodatkowych pociągów będzie w zestawieniu 2EN57, a nie jak w latach poprzednich - wszystkie na 3EN57.

Ponadto wzmacniane są również wszystkie pociągi osobowe do Kostrzyna na Nadodrzance. Zamiast 1EN57 kursują 2EN57, a zamiast 2EN57 kursują ED72+EN57.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7514


Temat: Życzenia w sprawie nowego rozkładu jazdy.
Co myslicie o rozkładzie jazdy Poznań-Warszawa,bez TLK,tak jak proponowałem,zostawic TLK na pociągi nocne i na linie dzienne,gdzie brak Ex/IC,czyli np.
5.00 EN Kiepura
6.00 IC Lech-codziennie z postojami Konin,Kutno
7.00 IC+Fredro 1-6
8.00 IC Chrobry 1-6
9.00 Ex Odra,codziennie z Zielonej G/Wrocławia
10.00 BWE
12.00 Ex Mewa codziennie ze Szczecina
14.00 Ex Słowacki Wrocław-Warszawa 1-5,7
15.00 BWE
16.00 IC Ślęża Wrocław-Warszawa codziennie
18.00 Ex Prus Szczecin/Zielona G.-Warszawa codziennie
19.00 Ex Panorama Wrocława-Warszawa 1-5,7
20.00 BWE
Likwidacja Starosty,wagony idą na Wielkopolanina,likwidacja Lubuszanina,częśc składu Ślęży prowadzona z ZG.codzienne ranne połączenie Wrocław-Wa.(Odra)IC Ślęża,codziennie popołudniowe z Wrocławia,Prus,codziennie ze Szczecina,Lech,jako IC codziennie do Warszawy,miejscówka za 18zl.już nie plus.Chrobry jako IC,nie plus.TLK Gałczyński,leci przez Kutno,Łódż K.,Radom do Kielc/Lublina,wagony TLk Zielonogórzanin włączone do Prusa lub Panoramy,macie przykład,że mozna w dzien bez TLK.czysto,jasno,a Lech by zyskal na frekwencji jadąc codziennie,tabor bez zmian,nizsza cena rezerwacji.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=230




Szablon by Sliffka (© Deszczowy chłopiec - historia Jędrka - chłopca chorego na autyzm)